Recension: Kiss – Crazy Nights – 1987




När den här skivan ursprungligen släpptes köpte jag fortfarande vinyl, eller köpte man vinyl kanske man ska säga, så köpte jag singeln till den här skivan Crazy Crazy Nights och jag tyckte den var riktigt riktigt bra! En medryckande låt med bra hook, kul text, bra stamp, lätt att sjunga med i och så vidare. Helt enkelt tilltalande. Men albumet köpte jag inte och jag minns att jag var lite besviken på Kiss under den här perioden, inte för att avsminkningen egentligen var något nytt men besvikelsen hade inte lagt sig över detta karriärval. Det är naturligtvis helt befängt eftersom det inte har något med musiken att göra. Hur som helst så lyssnar jag på den här skivan i dagens ljus och det har jag faktiskt inte gjort förrän de senaste åren och jag finner att singeln fortfarande håller och det är en av de bästa låtarna med Kiss överhuvudtaget. Tyvärr är resten av materialet högt mediokert även om det finns fler låtar som påminner om Crazy Crazy Nights, självklart inte exakt men det känns att låtarna är skrivna under samma tidsperiod och med ungefär samma ambition. Det blir dock aldrig lika bra och resten av skivan förblir medelmåttig även om det är trevlig att lyssna på för stunden kanske. Det är egentligen bara en enda låt som gör hela skivan bättre än vad den borde vara – Crazy Crazy Nights.

5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar