Recension: Matandarnas Transgalaktiska Hiphopkapell: The Next Generation – Barnvisor för Vuxna – 2002



Matandarnas Transgalaktiska Hiphopkapell: The Next Generation – Barnvisor för Vuxna – 2002
Jag är väl inte dummare än att jag begriper att det här gjort på skämt, men även om det inte är på fullt allvar finns det vissa grundregler man måste följa för att det ska bli musikaliskt försvarbart tycker jag. Instrumentalmusikaliskt har jag väl inget emot det här egentligen, jag vet inte riktigt vad jag ska jämföra det med egentligen men det låter lite jazzigt så där. Som Bo Kaspers Orkester kanske (och nu inser jag att jag är ute på hal is) och skulle kunna vara hur bra som helst. Men sången? …och texterna är inte av denna världen. Jag fattar att det ska vara roligt men det är det verkligen inte, det blir bara tramsigt och med tanke på att sången fungerar urusel finns det inget annat att göra än att utdela det mest miserabla betyget vi har här på Magnifik Musik! Till skivans försvar hör att den (lyckligtvis) bara innehåller fem låtar…

1/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar