Recension: Ocean Colour Scene – Moseley Shoals – 1996




Jag tyckte väl inte att det här var dåligt, men klyschigt nog inte speciellt bra heller. En timme efter att jag lyssnade på den hade jag ingen aning om vad det var jag hade lyssnat på. Alltså, jag är medveten om soundet men några melodier har inte etsat sig fast överhuvudtaget! Men det handlar alltså om britpop i någon form. Det är en stil som jag har väldigt svårt för generellt sett. Jag ser det som en bedrift att jag lyckats spela igenom hela skivan faktiskt. Eller rättare sagt så säger det en del om hur pass bra det här egentligen är trots allt. Jämfört med annat som tilltalat mig mer kanske inte så intressant men med tanke på vad jag brukar stå ut med när det gäller den här typen av musik är det anmärkningsvärt. Nu är jag förstås väldigt dålig på begreppet britpop och kan inte riktigt vara säker på vilka undergenrer det kan tänkas finnas, eller om det ens är att betrakta som någon form av paraplybeskrivning överhuvudtaget. Men det låter brittiskt och det är ju precis vad det är.

4/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar