Ted Nugent ställer upp i presidentvalet 2016!


Det hävdar i alla fall bloggen info brodcast att Ted Nugent har antytt i en intervju med Washington Post. Det är väl inget som påverkar oss här i Sverige, för chansen att han skulle vinna är väl i det närmaste obefintlig. Men Ted har onekligen starka politiska åsikter, långt ut på högerkanten. Det är i alla fall den information man får om man googlar. Han är en inbiten förespråkare för vapen och för jakträttigheter. Jag kan inte påstå att jag har någon direkt koll på ”det finstilta” i hans åsikter men det verkar inte som att det behövs heller. Enligt svenska Wikipedia lär han stödja så kallad Vit Makt! Jag ids inte leta efter bevis för detta, men jag blir inte förvånad!


Musikaliskt har han väl haft ett par hits, med Cat Scratch Fever i spetsen. Jag tror jag har en platta med honom som jag har glömt vad den heter.. Det finns nog ingen anledning att stödja honom ekonomiskt med att skaffa fler skivor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar